Hollanda'da açıklanan bir araştırma sonucuna göre, Hollandalı ilkyardım kuruluşları düşen Türk uçağına "en uygun düzeyde" yardımı verememişler.
Türk Hava Yolları'nın İstanbul-Amsterdam uçuşunu yapan Boeing 737-800 modeli "Tekirdağ" uçağı 25 Şubat 2009 yılında Amsterdam'da iniş pistine çok az kala düşmüştü. Kazada pilotların da içinde olduğu 9 kişi yaşamını yitirmişti. Uçaktaki toplam 135 kişiden 120'si ağır'dan hafif'e değişen yaralarla kurtulmuşlardı. Yaralıların çoğun sert çarpmanın etkisi ile başlarından ve omurgalarından yaralanmışlardı.Uçak çarpmanın etkisiyle 3 parçaya bölünmüştü.
Amsterdam Tıp Merkezi'nin (Amsterdam Medisch Centrum) travma bölümünden Uzman Dr İngri Postma'nın araştırması yayınlandı. Dr Postma'nın yazanağına göre ilk yardım kuruluşları önceden belirlenmiş yönergelere uymadılar. Daha önce de, ilkyardım kuruluşları arasındaki iletişim sorunları, kaza alanına varıştaki sorunlar ile yaralı bilgilerinin tutulmasındaki aksaklıklar gözününe serilmişti.
Yönergeler Uygulanmamış!
Amsterdam Tıp Merkezi'nin (Amsterdam Medisch Centrum) travma bölümünden Uzman Dr İngri Postma'nın araştırması yayınlandı. Dr Postma'nın yazanağına göre ilk yardım kuruluşları önceden belirlenmiş yönergelere uymadılar ve aşağıdaki yanlışları yaptılar:
Kaza daha büyük olsa, bu eksiklerin bedeli çok daha büyük olurdu!
Açıklanan yazanakta, "Kazanın boyutu daha büyük olsaydı, ilkyardımdaki yanlışların bedeli çok daha ağır olurdu" dendi. Ayrıca uçak tasarımlarında da iyileştirmelerin yapılması gerektiği bildirildi. Kazada birçok yolcu başlarına çarpan yüklük raflarıyla, hoparlörlerle, oksijen tanklarıyla yaralanmışlardı
Yeni İlkYardım Yönergesi Önerdi!
Araştırmayı yapan AMC uzmanı Postma, THY kazasında alınan dersler sonrasında, değişik senaryolarda kullanılacak yeni bir "İlk Yardım Yönergesi" hazırladı. Bu yeni yönergeye göre, bölgede bir kaza olması durumunda yaralılar öncelikle Amsterdam Tıp Merkezi (AMC) ile Amsterdam Özgür Üniversitesi'nin hastanesine (VUmc) yerleştirilecekler.
Kaza neden olmuştu?
Hollanda Güvenlik Kurulu (Dutch Safety Board) Mayıs 2010 ayında kazayla iligli yaptığı araştırmanın yazanağını yayınladı.Bu yazanağa göre kazanın temel nedeni
O günler:
Zamanın Türk Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım kazadan sonra hemen aceleyle "ölen yok" demiş ve Hollanda'da gülmece proğramlarına konu olmuştu...
Kazanın olduğu saatlerde, Belçika TV'sinin haberi (Hollandaca):
https://www.youtube.com/watch?v=z1S-MiUxn1M
No comments
Hollandalilarin bu isin pesini birakmama huylarina hayranim. İyi ki Hollanda'da yasiyorum.
Türk yetkililer namussuzca ceplerini doldurmaktan, hirsizliktan baska birsey bilmiyorlar.
Kötü bir kazaydi. O kazada ölenleri rahmetle aniyorum. Ben Türk Hava Yollari ile ucuyorum ve cok hosnutum.
Hollanda'yi seviyorum.
Hollanda'yi övüp duruyosunuz da,
Düsen ucak Hollanda ucagi olsaydi, yaralilari 50 km uzaktaki hastaneye tasirlar miydi? Yoksa hemen yakindaki en iyi hastaneler ulan VU'ye ya da AMC'ye mi götürürlerdi??????
Keske önlemleri THY ucagi düsmeden önce düzelselermis... O zaman akillari nerdeymis?