Araştırma: İki Dilli olmak beyni geliştiriyor, daha zeki yapıyor!

image

 

Araştırma: İki Dilli olmak beyni geliştiriyor, daha zeki yapıyor!

İskoçya'da Edinburgh Üniversitesi bilimcilerinin yayınladıkları araştırma sonucuna göre, ikinci bir dil öğrenmenin beyin üzerinde olumlu etkisi var.

İkinci dillin çocuklukta ya da ileriki yaşlarda öğrenilmiş olmasında durum değişmiyor. Daha önce başka bir araştırmanın sonucu da, iki dilli olmanın bunamayı birkaç yıl geciktirdiğini ortaya koymuştu. İskoçyalı araştırmacıların bulguları Amerika Sinirbilimi (Nöroloji) Kurumu'nun yayınladığı "Annals of Neurology" adlı dergide yayınylandı.

İki dilli olmak zekayı da arttırıyor.

Araştırmacıların bulgularına göre, ikinci dili öğrenmek hem okuma,konuşma yetilerini, hem de zeka düzeyini geliştiriyor. Araştırma 262 kişi üzerinde yapıldı. Daha önce de ikinci dil bilmenin bunamayı geciktirdiği bulunmuştu.

İkinci dil mi zeki yapıyor, yoksa zeki kişiler mi ikinci dil öğreniyorlar?

Araştırmanın konularından birisi, ikinci dil bilmenin zekayı geliştirip geliştirmediğini bulmaktı. Çünkü ikinci dil bilen kişiler belki de çoktan zeki oldukları için ikinci dili konuşabiliyorlardı. Edinbur Üniversitesi'nden Dr. Thomas Bak, bu sorunun yanıtını bulduğunu düşünüyor.

Araştırmacılar yıllar önce yapılan bir zeka araştırmasından yararlandılar. Edinburg'da doğan 262 kişi 11 yaşlarındayken zekaları ölçülmüştü. Araştırmacılar bu kişileri 70'li yaşlara geldiklerinde buldular ve ikinci bir araştırma yaptılar. Böylece geçen ortalama 65 yıl içerisinde zeka düzeylerinin nasıl değişmiş olduğunu incelediler. Bu ikinci inceleme 2008 ile 2010 yılları arasında yapıldı. İncelenen 262 kişinin hepsi en az bir ek dil konuştuğunu söyledi. Bu topluluktan 195 tanesi ek dili (ya da dilleri) 18 yaşından önce öğrenmiş. 65 tanesi ise daha ileriki yaşlarda.

Bilişsel Yeti Artıyor!

Bulgulara göre, 2 ya da daha çok dil konuşabilen kişilerde ortalamadan daha yüksek bilişsel yetiler var. Başka deyişle, bu kişilerin kavrama güçleri daha yüksek. En büyük gelişme genel zekilik ile okuma yetilerinde görüldü. Ayrıca bu gelişmenin dilin erken yaşta ya da daha sonra öğrenilmesi ile ilgili olmadığı ortaya çıktı. Araştırmacılar bu gelişmenin deneklerde ilk başta olan zekilik ile açıklanamayacağını, dolayısı ile ek dil öğrenmenin büyük etkisi olduğunu söylüyorlar. Araştırmacıların daha yanıtını bulamadıkları sorular da var: Örneğin, olumlu etkiler için, dili bilmek yeterli mi, yoksa etkin olarak konuşmak mı gerekiyor?

Latest comments

No comments

Almanya Türk

Almanya Türk

Almanya geneli için duyurular haberler vb